Trivire
Trivire verhuurt ruim 14.000 woningen in Dordrecht, Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht
van betekenis
De huidige woningmarkt, met een nijpend tekort aan sociale huurwoningen, vraagt om een corporatie die doortastend en innovatief is. Die bezig is met het ontwikkelen van nieuwe woonconcepten, verduurzaming van het bestaande vastgoed en nieuwbouw. Maar, die bovenal de huurder centraal stelt, die warm en menselijk is en echt van betekenis wil zijn. Trivire is zo’n corporatie. Vanaf de start van hun nieuwe beleidsperiode werken we samen met hen om de term ‘van betekenis’ inhoud te geven. We ontwikkelden hiervoor een nieuwe communicatiestrategie, een herkenbare visuele stijl en uitgebreide reeks aan middelen en content.
een nieuwe koers inslaan
Een nieuw ontwikkelde koers zorgde voor veel energie bij Trivire. Het bracht verbinding met het werkveld en de input vanuit de huurders zelf gaf een gezicht aan de organisatie. Nu was het zaak om deze koers te implementeren en intern en extern te communiceren. In de nieuwe communicatiestrategie zetten we de huurders opnieuw centraal. Zíj vertellen het verhaal van Trivire.
De doelgroep van Trivire is divers. Veel verschillende achtergronden, leeftijden en culturen huren bij hen. In de doelgroep is laaggeletterdheid en een gebrek aan digitale vaardigheden een uitdaging. Hiervoor ontwikkelde we een duidelijke, heldere communicatiestijl. Naast digitale-, zijn ook veel fysieke middelen ontwikkeld, om zo iedereen te bereiken.
Het uitrollen van de commmunicatiestrategie ging in verschillende fases. Allereerst de voorbereiding, waarin we de inhoudelijke boodschap ‘communiceerbaar’ moesten maken. Hierna volgde de lancering binnenin Trivire. Het koerspaspoort was hier een belangrijk onderdeel van. De Koers op een korte, bondige manier omschreven, en zo in je broekzak te steken.
Met de koers stevig in de organisatie verankerd, kon Trivire naar buiten, de wijken in. Niet alleen om huurders te informeren over de koers van Trivire, maar juist ook om de conversatie met hen aan te gaan.
Van autos’ tot sokken, video’s of websites, de communicatiestrategie van Trivire is overal tot leven gebracht. Zo blijven ze op koers.
deze moonies werkten mee aan dit project
lennaert stam
evie koopmanschap
wilco de meijer
sanne baan
corine kaijim
hungry for more?
Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.