Spring naar content

Rodenburg

Rodenburg is voorloper in de biobased industrie. Vanuit organische reststromen ontwikkelt het nieuwe grondstoffen als alternatief voor fossiele grondstoffen.

elevating biobased technologies

Rodenburg is een derde generatie familiebedrijf. Circulair vanuit de oorsprong en pionier in de biobased industrie. Een innovatief bedrijf met internationale groeiambities, dat klaar is voor een grote schaalsprong. Rodenburg kwam bij ons met de vraag om de merkidentiteit en de merkarchitectuur voor de groep en onderliggende divisies te ontwikkelen.

family of pioneers

We begonnen met een gezamenlijke merkfundament-workshop samen met alle sleutelspelers uit de Rodenburg Groep. We gingen terug naar de oorsprong en het DNA van het bedrijf. We definieerden de kernpropositie, merkwaarden en bewijsvoering. We gingen op zoek naar gezamenlijke drijfveren en lange termijn ambities. We maakten een concurrentiescan en bepaalden de positionering voor Rodenburg. We ontwikkelden het merkverhaal en de pay-off ‘elevating biobased technologies’. Een verhaal dat als kompas dient voor de ontwikkelrichting van het bedrijf.

symbool voor verbinding

De visuele identiteit moest een reflectie zijn van de toekomstvisie van Rodenburg. Een ongekend geloof in een fossielvrije toekomst. Een visie dat plantaardige reststromen de bouwstenen en grondstoffen van de toekomst zijn. En ook een visie waarin samenwerking met ontwikkelpartners centraal staat. We ontwikkelden een visuele identiteit waarbij circulaire en organische vormen en structuren de basis vormden. De R van Rodenburg werd een beeldmerk dat symbool staat voor verbinding.

de kracht van één sterk merk

Ook de divisies werden visueel onderdeel van het Rodenburg merk. Zo profiteren alle bedrijfsonderdelen van de kracht van het moedermerk, met ruimte voor specifieke proposities in deelmarkten. Nadat het fundament stond zijn we de branding door gaan voeren op de nieuwe groepswebsite en op de signing van het hoofdkantoor en de productielocaties. Het aanzien en het imago van het bedrijf kreeg een flinke impuls. Intussen werken we door aan de doorontwikkeling van de divisiewebsites en de creatie van pakkende content.

 

deze moonies werkten mee aan dit project

aniek frölke

ruud van den boogaart

marc doorakkers

jasper van grunsven

hungry for more?

Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.