Howies
Kant-en-klare babymaaltijden van uitsluitend verse ingrediënten zonder toevoegingen.
prijswinnend verpakkingsdesign
We wonnen een bronzen Pentaward voor deze case! Een internationale prestigieuze prijs voor verpakkingsdesign.
Howies brengt een breed assortiment babymaaltijden op de markt die de ouder van nu ontzorgt. Naast het gemak van kant-en-klare voeding is het gebruik van uitsluitend verse ingrediënten zonder toevoegingen een grote plus. Door de maaltijden direct na bereiding in te vriezen, blijven alle voedingsstoffen en smaken optimaal behouden.
look & feel
Voordat we aan de slag gingen met dit toffe design, onderzochten we de wensen en behoeften van toekomstige kopers en gebruikers van het product. Ouders en hun baby’s, dus. We doken daarvoor in de bestaande markt van babyvoeding. Daar haalden we de eerste ingrediënten voor de nieuwe look & feel op: het design moest duurzaam en gezond uitstralen en passen bij de snelle, drukke levens van jonge ouders.
what you see is what you get
Het design dat we voor de productlijn ontwikkelden laat precies zien wat de verpakking bevat. Verse, gezonde en gevarieerde maaltijdsoepen, als antwoord op bestaande kant-en-klare babyvoeding. Boordevol wortel, bloemkool, biet en pompoen. Klip en klaar, zonder poespas, eerlijk en vrolijk. De verpakking is ook nog eens 100% biologisch afbreekbaar. Dat – in combinatie met de nieuwe naam Howies – zorgt voor een herkenbaar, onderscheidend beeld.
We vonden de juiste balans tussen een verpakking die aantrekkelijk is voor kinderen (zonder dat het te speels werd) én voor ouders (eigentijds, hip en verantwoord). Dat bereikten we door gebruik van een speelse letter in combinatie met een illustratiestijl – de groenten zijn levendige karaktertjes – en door gebruik van een rustig kleurenpalet. De meertalige productomschrijving pasten we hier naadloos in.
flexibel design
Howies betreedt de markt in de Benelux met soepjes. Later breidt het merk zich mogelijk nog uit met andere producten, zoals maaltijden en pizza’s. Daar hielden we in ons ontwerp rekening mee. Vanwege de eenvoudige, herkenbare stijl is het gemakkelijk over te brengen op een nieuwe productrange. Bovendien zijn elementen uit de stijl goed bruikbaar voor posters, banners, advertenties en ander promotiemateriaal. Howies is klaar om de Benelux te veroveren!
Tijdens het traject nam Maan het initiatief om een merknaam te bedenken, los van HK Baby & Child food. Dat werd Howies, afgeleid van Howard! Ik ben er erg blij mee, én ik krijg er ook nog eens veel complimenten over. Het is een passende en duidelijk herkenbare naam. Maan is ervaren & adviseert. Het zorgde bij mij voor enorm veel vertrouwen in de uitkomst. En dat is terecht. Over de volledige branding ben ik ontzettend tevreden.
Howard Kamperveen, eigenaar Howieshungry for more?
Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.