Spring naar content

Wilchem

Incidenten veilig, snel en effectief aanpakken; dat doen ze bij Wilchem.

serious business

Wilchem is onderdeel van KWS Infra en maakt daarmee deel uit van de VolkerWessels groep. Zoals veel bedrijven in deze sector zat Wilchem erg verlegen om nieuwe medewerkers. Hiervoor schakelde Wilchem het online recruitment marketingbureau Brandmannen in. Voor het campagneconcept en alle contentcreatie werd Maan ingeschakeld. Nadat het conceptvoorstel vlot akkoord was, organiseerden we een foto- en videoshoot. We maakten video’s, animaties, een landingspagina en online campagneuitingen.

Het hele ding van een incident is dat het niet wordt ingepland. Werken bij Wilchem betekent daarom dat je continu bezig bent met onverwachte werkzaamheden. Als incidentbestrijder houd je je bezig met verkeerssituaties, brand of gevaarlijke stoffen op verschillende locaties. Je hebt, heel letterlijk, allerlei verschillende petten op.

De spanning, adrenaline en het onverwachte dat werken bij Wilchem met zich meebrengt was de haak die we hebben gebruikt voor de campagne. We visualiseren de diversiteit in functies van Wilchem met de verschillende pakken die worden gedragen. Met “heb jij het lef?” dagen we de doelgroep haast uit om te komen werken.

Met een opvallende campagne en uitstekende targeting vanuit Brandmannen ontving Wilchem binnen korte tijd een reeks van sollicitaties, waarmee voor een belangrijk deel de acute vacatures ingevuld werden.

deze moonies werkten mee aan dit project

lennaert stam

wilco de meijer

marc doorakkers

hungry for more?

Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.