Furry Original
Furry is een nieuw merk met producten voor huisdieren.
Altijd leuk om een nieuw merk te mogen vormgeven! Met de producten van Furry komt iedere furry friend fantastisch voor de dag. De uitgangspunten voor de merkidentiteit waren kwaliteit, jong, hip en fun. Verder moet het merk geschikt zijn om later uit te breiden naar andere huisdieren en productlijnen. Tijdloos, schaalbaar en herkenbaar dus. Toe te passen op de website, advertising en natuurlijk de verpakkingslijn.
een harig concept
We creëerden letterlijk een furry logo. Bij dit concept hebben we letters uit haren laten ontstaan. De structuur, kleur, patronen, lengte en textuur van haar verschilt per dier en per ras. Dit gevoel hebben we teruggebracht in het logo. Voor het woordmerk maakten we een ‘eigen’ letter. De letter is stevig en krachtig. Door de letters rondingen te geven en ‘korte pootjes’ krijgt het een vriendelijke uitstraling. Door het logo te printen en te bekrassen met een pen en daarna weer digitaal te bewerken, geven we het woordmerk verschillende furry looks. Het harige logo combineerden we met een stoere krachtige typografie en mooie heldere kleuren en beelden.
We hebben het gevoel van de identiteit versterkt door op de verpakkingen een connectie te creëren tussen de producten en de fotografische vacht. Zo wordt de aaibaarheid van het merk nog meer benadrukt.
deze moonies werkten mee aan dit project
lennaert stam
hungry for more?
Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.