Draagkracht
Partner in uitvaartpersoneel.
voor altijd
Draagkracht levert representatief, professioneel en flexibel inzetbaar uitvaartpersoneel. Het is een snelgroeiend bedrijf dat ondertussen al in 7 Nederlandse en Belgische steden actief is. Het merendeel van deze dragers bestaat uit studenten, waardoor het bedrijf een jonge en frisse uitstraling heeft en ook wil houden. Draagkracht wilde de volgende stap in hun professionalisering zetten en klopte daarom aan bij Maan. Samen hebben we een nieuwe merkidentiteit en visuele stijl ontwikkeld.
inzicht door interviews
Om meer inzicht te krijgen in de identiteit van Draagkracht hebben we interviews gehouden met onder andere studenten, medewerkers en klanten. Een interessante groep, want hoe combineer je wensen van de klanten in zo’n serieuze industrie met een studentikoze bijbaan? Zo kregen we een beeld bij wie Draagkracht op dat moment was, wat er goed en minder goed ging en wat er moest gebeuren om het bedrijf te worden dat Draagkracht wil zijn.
een krachtige uitstraling
Met deze resultaten gingen we aan de slag en creëerden wij een nieuwe identiteit. Draagkracht is een bedrijf in een bijzondere branche, waar je maar één kans krijgt om het goed te doen. Daarom willen ze altijd dat stapje extra zetten. De klant kan bouwen op Draagkracht. Draagkracht straalt enthousiasme, energie en passie uit. Ze zijn activerend, direct en hebben lef.
hexagon als dragend element
Deze waardes hebben we door vertaald naar een visuele identiteit. Een krachtig beeldmerk, met herkenbare kleuren zorgt voor een sterke uitstraling. De hexagon keert continu terug in de visuele stijl. Een vorm die van nature altijd kan, altijd past, beweegt en verbindt. De pay off; voor altijd, geeft een warm, duidelijk en sterk gevoel. Een gevoel van commitment en samen zijn.
gozer, kom werken dan!
Als een van de eerste uitwerkingen van de nieuwe identiteit maakten we een wervingscampagne, gericht op studenten. Veel studenten zullen niet denken aan het werken bij een uitvaartorganisatie als ze zoeken naar een bijbaan. Met die gedachte in ons achterhoofd én de voordelen die medewerkers noemden over Draagkracht, hebben we een social media campagne met verschillende uitingen ontwikkeld.
deze moonies werkten mee aan dit project
aniek frölke
corine kaijim
ruud van den boogaart
wilco de meijer
hungry for more?
Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.